Winda samochodowa

 
Winda samochodowaVL® dźwigi samochodowe - to odmiana hydraulicznych dźwigów towarowo-osobowych, przystosowanych do przewożenia samochodów. Występują w dwóch standardowych wersjach z badaniem typu:

  • VL35 o udźwigu 3.500 kg i wymiarach kabiny 2,7 x 5,6 m i szer. drzwi 2,4 m
  • VL30 o udźwigu 3.000 kg i wymiarach kabiny 2,4 x 5,3 m i szer. drzwi 2,3 m

GMV poleca VL35, gdyż właśnie ten dźwig zapewnia transport wszystkim seryjnie produkowanym samochodom osobowym - w tym największym amerykańskim SUV-om. Dźwigi VL® są wyposażone w bezpośrednie napędy (Technologia GMVTM 1:1) z dwoma siłownikami typu EC (teleskopowe z mechaniczną synchronizacją). Obsługują wielopoziomowe parkingi naziemne i podziemne. Często są to jedyne rozwiązania zapewniające miejsca garażowe pod budynkami w centrach miast. Koszt jednego dźwigu samochodowego i szybu dla dwupoziomowego parkingu podziemnego (naziemnego) stanowi ok. 1/3 wartości betonowego zjazdu (podjazdu). Ponadto, zyskuje się dodatkowo 12-16 miejsc parkingowych.
Dźwig samochodowy VL30 / VL35

Na szczególną uwagę zasługuje SUPER - VL® (S-VL®) o udźwigu od 5.000 do 11.000 kg. Kabina ma następujące wymiary: szer. x głęb. 3,0 x 6,0 m i drzwi o szerokości 2,8 m. Dźwig S-VL® służy do przewozu ciężkich opancerzonych limuzyn i pojazdów specjalnego przeznaczenia.


     Technika i Funkcjonalność

  • napęd bezpośredni wykorzystujący unikatową w świecie technologię GMV Sweden ABTM 1:1,Winda samochodowa
  • siłowniki teleskopowe typu EC/TCS produkcji GMV Sweden AB ze  100-procentową synchronizacją mającą wpływ na pracę i trwałość dźwigu (niemożliwą do osiągnięcia przez inne rozwiązania),
  • wysoka trwałość i niezawodność z powodu małej liczby części (w tym części obracających się), z których zbudowany jest dźwig,
  • niskie koszty eksploatacji i konserwacji,
  • prosta i ultralekka konstrukcja w porównaniu z innymi elektrycznymi i hydraulicznymi dźwigami samochodowymi,
  • rekordowo małe wymiary szybu dźwigu w stosunku do wymiarów kabiny,
  • wyjątkowo stabilne położenie kabiny w czasie wjeżdżania pojazdów - nieosiągalne w przypadku zawieszenia kabiny na linach (dźwigi samochodowe hydrauliczne 1:2 i elektryczne 4:1 ),
  • standardowy zakres udźwigów od 3,0 do 3,5t i opcjonalny od 5 do 11t,
  • możliwość zwiększenia udźwigu przy niezmiennych wymiarach kabiny,
  • drzwi centralne umożliwiające szybki i bezpieczny wjazd pojazdu.

     Ekologia

  • materiałooszczędna konstrukcja urządzenia, niski całkowity ciężar (nawet o 30-60% niższy w porównaniu z innymi elektrycznymi i hydraulicznymi dźwigami samochodowymi),
  • mała liczba części, z których zbudowany jest dźwig,
  • niskie zapotrzebowanie na części zamienne z powodu wysokiej trwałości i niezawodności,
  • lekka i materiałooszczędna konstrukcja szybu dzięki koncentracji sił (Fs) na dnie,
  • brak napędu z magnesami trwałymi, których produkcja jest wyjątkowo energochłonna, a utylizacja trudna i kosztowna,
  • niskie zużycie energii (jazda w dół z wykorzystaniem siły ciężkości, bez poboru energii elektrycznej przez silnik),
  • produkcja w zakładach GMV Sweden AB (Alvesta / Szwecja) z zachowaniem najwyższego poziomu ochrony środowiska naturalnego.

     Bezpieczeństwo

  • ponad 50 lat doświadczeń w konstrukcji dźwigów hydraulicznych,
  • brak masywnych elementów (napędu i przeciwwagi) powyżej kabiny dźwigu,
  • brak lin, na który zawieszona jest kabina,
  • zjazd na najniższy przystanek i otwarcie drzwi w przypadku zaniku napięcia, bez konieczności stosowania drogich i zawodnych urządzeń UPS,
  • maszynownia w oddzielnym pomieszczeniu zapewniająca bezpieczny montaż i konserwację.